Страници

вторник, 25 юни 2013 г.

Дървото и ключът - древни и силни

Имало едно време едно момче/момиче. То имало толкова много въпроси, стремежи, желания и сила, че когато се превърнало в мъж/жена се оказало на ръба на скала. Под него се блъскали вълните на океана, но хоризонтът и безбрежието го теглели неудържимо. Пътят е само един - политаш! Другият не е за предпочитане ;)
Звучи ли ви познато? дано! Винаги съм вярвала в интелекта и необходимостта му да търси, да се развива, да расте. Емоционално, разумно, духовно.
Това се случи с мой близък човек. Всъщност в последно време се случва с много мои близки човеци. Правят рискови скокове, падат, стават, продължават, но не спират! Пътят, като този на Камино, ги учи, доближава ги до тях самите.
Затова, когато една от задачите ми стана да съм автор /във всеки смисъл/ на подаръците "на прощаване" се спрях на ключ, дърво, кутия. Какви асоциации предизвикват тези думи у вас? Спомен, съхранение, късмет, вяра, корени и бъдеще. Ще ви покажа и мъдрите тълкувания на чичко Гугъл, разбира се.

И като доказателство, че цялата Вселена работи за теб когато го пожелаеш около мен се случиха няколко неща, които ме "доведоха" до точната обработка на подаръците. Първо, в неделя гледах "Карибски пирати", второ, следя сериала "Правителството", където неусетно семейството и работната ти среда стават едно и също и губиш едното за сметка на другото, но както каза главния герой "понякога трябва да правим неща, които не искаме". И трето, най-важно, ден преди да започна имах вдъхновяващ разговор и бях посветена в работата с минерална паста и шаблон, което дооформи окончателно концепцията ми.

Сега вече решихте, че съм се взела много насериозно, нали? И с право :)))

Всъщност само съм емоционална.

Започвам с ключовете /дължина 20 см, материал - дърво, обработка - минерална и металик паста/
Ключът е един от най-важните и древни талисмани. 
Древните гърци и римляни са вярвали, че този талисман представлява „Ключа на живота” и имал силата да отключва врата, през която молитвите стигали до боговете. 

С пожелание по пътя към съкровищата душата да пее /ако не свири ;)

Месингов ключ:




Гръб

Ключ с опаковка-кутия
Златен ключ:






Дървото - древният символ на Вселената.
Дървото е символ  на връзката между небето и земята. Клоните означават човешките стремежи към съвършенство, впитите дълбоко в земята корени напомнят за връзката  между света на мъртвите и света на живите. 

Злато - материал - дърво, размер - 25 см. височина:


Гръб
 Месинг:


Кутии за чай:
Материал - дърво, техники - декупаж, акрилна боя, кракле, хамелеон:










Попътен вятър!

1 коментар:

  1. Невероятно вдъхновяваща публикация!
    Страхотни творения!
    поздрави
    Вили

    ОтговорИзтриване