Страници

сряда, 30 май 2012 г.

Рожден ден по време на бедствия и болести

Един знаменателен рожден ден празнува моето вече 4-годишно момченце Калоян. Първо да започна с пожеланията, че в цялата суматоха те май останаха на последно място: Да ми е живо и здраво, умно, усмихнато, все така танцуващо и пеещо и да умее да се радва на живота! Последното е най-важно, но изглежда в стремежа си да го науча на дисциплина не му оставям големи шансове на това :).
Днес ще пиша повечко, но историята си я бива.
Такаа, като всеки рожден ден на децата ми подготовката започна около месец по-рано, когато мама си хареса моряшкия декор на Ели и от него някак неусетно се пристрасти към темата. Харесах моряшка торта с рулчета и корабчета, изключително изчистена и стилна, дори купих моряшка тениска, шапка и чорапки на синьо и бяло райе. Нали видяхте предишната публикация? Ако не сте изтичкайте да видите колко съм била повлияна от морето и лятото :). Ами така де, миналата година на неговия рожден ден си беше жега! Кой ти предполага, че тази година ще клони към зима! Следва мястото на партито. Сега ще ви споделя, че когато разбрахме, че ще се роди на 20 юни /!/ аз възкликнах: "Чудесно лятно бебе! Ще празнуваме рождените дни на открито!" Въобще съм цар на първите реакции. Когато разбрах за големия ми син, че ще е момче казах - Сега да го мислиш като влезе в казарма!..... (No comment!)
Мдаа, който е търсил детски клуб с градина знае колко са много на брой, така че се спряхме на миналогодишния и резервирахме датата 27 май. Дотук добре.
Две-три седмици преди знаменателната дата все пак здравият разум надделява в мен и си казвам "Това дете вече има мнение по всички въпроси, ами ако нещо не му хареса, все пак има на кого да прилича" :) и му показах избраната торта с нахъсващото - Ти ще си моряк, мамо! "Аз пък не искам да съм моряк!". Прозвуча ми като Давид преди малко повече от 4 години когато разбра, че ще имаме бебе - "Амам аз не искам бебе" - работата наполовина свършена, пък то не ще!
- А какво искаш да си, мамо?  питам мило.
- Спайдърмен и Маккуин - невинно ми отговаря Калоян
Подейства ми като студен дъжд през май. За мен тези герои олицетворяват цялата шарена безвкусна индустрия за момченца. При това той не е гледал и двата филма. Е, наложи се да ги види през празниците.
Набрах смелост и след около два дни звъннах на Ели и Хриси да им кажа, че сменяме концепцията. Слава Богу и двете реагираха почти моментално и измислиха стилни варианти на визия за снимки и торта. Тортата за Маккуин остана за детската градина.
После така ме завъртя работата, че не ми остана време да помисля за покани и на 22 май прехвърлих тази отговорност върху големия си син. Той все измисля нещо. Така стана и сега - Мамо, ами да купим стикери със Спайдърмен! Щях да го разцелувам. Направих поканите като изрисувани от дете, така че въобще не смятам да ви ги показвам - срам и позор са!
Междувременно минаха две-три земестресения, започнаха бурите и дъждовете. Нооо, нас такива катаклизми не ни плашат. Детето ни веднъж има рожден ден. На всичкото отгоре тези семейства от поканените, които щяха да пътуват се отказаха заради времето и така бройката нарастна. За сметка на това всичко показваше, че градината няма да е удачно място за купон, та ще влезем вътре, където е уютно и приятно, но пък малко.
И все пак - настроението беше празнично.
До 25 май. Наобяд вдигна температура и следобед избиха първите пъпки на варицелата. Мдааа! Няма нужда да уточнявам, че трябваше да се справим с двуетажна торта и да си стоим вкъщи. Разбира се, ние се амбицирахме детето да е щастливо и весело, а не унило. Вечерта преди 27-ми татко и батко надуха 50 балона. Направихме си дискотека, игри на криеница и откриване на различни предмети по описание, имаше тържествен обяд, духнахме свещичките, а в късния следобяд се отдадохме на записи от изписването му. Празникът трябва да бъде празник! В такива моменти си повтарям за кураж - "Да живее живота!"



Аз все пак му направих картичка - една от нас и една от баба му. Първата е каскадна картичка с Коко на 4, 3, 2 и 1 годинка.





А ето я и от баба:

За обработка не остана време, но пък рожденикът си ги хареса и сега има мноого време да ги разглежда :)

С пожелание за здраве и твърда почва под краката - ваша Ариадна! :))

8 коментара:

  1. Донка Иванова30 май 2012 г. в 17:18

    Мила моя , как добре си написала всичко. Наистина рождения ден беше организиран чудесно.А Коко ще си спомня за четвъртия си празник с торта "Спайдърмен" и още една "Маккуин" и... с варицела.И да не забравя с Русалка №2.Да ни е жив и здрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, пропуснах, че си пожела и Русалка Барби :))) Пълна картинка!

      Изтриване
  2. Да ти е жив и здрав рожденика и всичко, което си му пожелала да се сбъдне! Това е една истински увлекателна, трогваща, разсмиваща и... леко разплакваща публикация, но е просто страхотна! Така съм се смяла с казармата! Е, накрая ми стана малко тъжно, но пък е хубаво, че сега е изкарал варицелата! Аз баткото колко го навирах "между пъпките", така да се каже, но не би! Не прихвана и това си е! При вас обаче ще остане един силно запечатващ се спомен! И най-важното е, че сте направили все пак и въпреки всичко страхотен рожден ден за малкия Спайдърмен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за пожеланията! Аз така се и опитвам да приемам нещата - от добрата шеговита страна. Незабравим празник ще остане :)

      Изтриване
  3. Еееех, живи и здрави и щастливи да са дечицата ти! И вие, с цялото ви прекрасно обичащо се семейство!
    Историята си я биваше наистина, а и всичко около празника също.
    С изключение на болеститие и трусовете, но и те са ценни като моменти от животите ни!

    На мен също ми предстои рожден ден на 4 годишен младеж и също в темата на Маккуин.И колкото и 'гланцирана' и 'сладкодотягаща' да е, ще я ползваме и ние!:) В крайна сметка 'младото' поколенийце прави своите избори :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, честито! :) Пожелавам на цялото ти семейство много наситен с положителни емоции рожден ден! Той така или иначе е, а разбира се, че те решават какво и как да стане. Ние сме помощен персонал! :)

      Изтриване
  4. Да е живи здрав рожденикът! Много хубав разказ и много хубави картички, тази каскадната е много добра идея:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Елена! Каскадната за малки деца и бебета е супер! :)

      Изтриване